جلوگیری از معالجه یک زندانی، اقدامی جنایتکارانه و مصداق شکنجه در حق او و خانواده اش می باشد. ما خواهان انتقال فوری آرش صادقی به بیمارستان و آزادی او هستیم.

۱۳۹۶ مرداد ۲۷, جمعه

بیانیه جدید عفو بین الملل در مورد آرش صادقی

جلوگیری از دسترسی  آرش صادقی به مراقبت های پزشکی مصداق شکنجه می باشد.



عفو بین الملل در بیانیه ای که روز چهارشنبه ۱۶ اوت منتشر کرد در رابطه با وضعیت سلامتی وخیم آرش صادقی اظهار نگرانی کرده و تاکید نمود که جلوگیری از دسترسی  آرش صادقی به مراقبت های پزشکی مصداق شکنجه می باشد. عفو بین الملل در این بیانیه به این اشاره کرد که از ماه فوریه تا به امروز چهار بار آرش صادقی را به بیمارستان منتقل و بلافاصله به زندان بازگردانده اند. آخرین بار شش اوت او را دوباره به بیمارستان برده و بعد از انجام کولونوسکوپ و آندوسکوپی  و همچنین تخلیه معده به زندان بازگردانده اند. عفو بین الملل همچنین تاکید کرد که مقامات زندان از تهیه داروهای آرش به بهانه ی گرانی داروها خودداری میکنند. در این بیانیه ضمن دست گذاشتن بر وضعیت جسمی بسیار وخیم آرش که از تهوع مزمن، آریتمی قلبی، آسم و زخم معده رنج میبرد و نمیتواند غذاهای جامد را هضم کند از همه درخواست شده استُ به هر زبانی که به آن مسلط هستند قبل از 27 سپتامبر به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، دادستان کل تهران،  نامه نوشته و موارد زیر را خواستار شوند، کپی نامه نیز باید به عفو بین الملل ارسال شود :

-          درخواست آزادی فوری آرش صادقی و گلرخ ایرایی
-          پایان دادن به ممانعت از رسیدگی های پزشکی بعنوان یک تنبیه اضافه بر علیه آرش صادقی و اطمینان به اینکه بلافاصله به بیمارستان منتقل خواهد شد.
-          تحقیق روی کسانی که این ممنوعیت را بر آرش صادقی تحمیل کرده اند که مصادق شکنجه می باشد.
-          نیازهای پزشکی آنها را تامین و آنها را با استانداردهای جهانی محاکمه کنند.
در ادامه عفو بین الملل به سابقه دستگیری و اعتصاب غذای آرش صادقی اشاره کرده است. اصل بیانیه ضمیمه می باشد.

عاطفه اقبال – 18 اوت 2017


#SaveArash

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کمپین برای آرش صادقی